erhvervsrengøring

Optimer din tid i virksomheden

Optimer din tid i virksomheden

advertorial

Tid er den eneste ressource i verden, som vi ikke kan få mere af. Derfor er det vigtigt, at man bruger sin tid fornuftigt. I dette indlæg vil vi komme ind på nogle konkrete måder hvorpå du kan optimere din tid på arbejdet. Det kan hjælpe dig til en mere produktiv tilgang til hverdagen, men også give dig mere tid til at holde fri.

Fokuser på det du er god til

En af de vigtigste ting man kan gøre, er at fokusere på de ting man er god til, når man arbejder. Ved at gøre dette, så kan man udrette væsentligt mere, end hvis man laver alt.

Derfor skal man sætte sig ned og kigge på, hvilke ting man kan sortere fra. En af disse ting kan eksempelvis være rengøring på kontoret. Hvis man ikke elsker at gøre rent, eller måske endda kan tjene penge på det, så kan det være en god ting at få andre til. Vi anbefaler alle, at de tager fat i https://rf-svanen.dk/ og tager en dialog om hvordan de kan hjælpe en.

vinduer

Lav en prioriteringsliste

Ved at lave en prioriteringsliste, så kan man sætte nogle tanker i gang om hvilke ting der er vigtige nu og her. På den måde kan man fokusere sin tid på de opgaver, som er vigtigst for det arbejde man sidder med. Hvis man ikke laver en prioriteringsliste, så kan det for mange ende med, at de sidder og laver alt muligt irrelevant.

En prioriteringsliste behøver ikke at tage lang tid at lave, det behøver det ikke, fordi man kan opsætte en proces med det. En proces, hvor man bruger 5 minutter på at sortere i sine opgaver, og derved opprioritere de vigtigste af dem. Ved at lave en prioriteringsliste fremfor en to-do, så slipper man også for at stresse over det væld af opgaver der ligger på ens bord. Derudover gør det det nemmere for dig at sige nej til opgaver, hvis du kan se, at du ikke har tiden til dem ud fra din liste.