Bruger du din email marketing korrekt, kan du skabe engagerede følgere og varmere leads – og muligheden for en konvertering bliver naturligvis større. Læs med, og lær mere om email marketing.

Vil du have dine følgere, kunder og kommende kunder til at engagere sig i dit indhold, skal du holde dem ved ilden uden at overdrive, og her er email marketing det helt rette værktøj. Samtidig kan du bruge det til at pleje dine relationer, så du skubber dem tættere og tættere på at blive kunder i virksomheden – og hvis først de har handlet hos dig én gang, så er der gode chancer for, at de gør det igen.

Hvad er email marketing?

Med alle de mobile enheder, vi har i dag, har eksperter flere gange spået, at email er et uddøende fænomen, men faktum er, at anno 2020 har mere end 3 milliarder mennesker en email konto – og det tal fortsætter med at stige.

Gennem de seneste 10 år har der været en positiv effekt ved brugen af email marketing, og hvis du griber det rigtigt an, kan du skabe vækst og en bedre bundlinje.

Der er mange fordele ved email marketing, fx:

– Du får mulighed for at kommunikere direkte med din målgruppe

– Du kan forstærke forholdet til dine kunder

– Du kan automatisere dine kampagner med dit rette værktøjer

– Du sikrer kontinuitet og fastholdelse

Har du ikke mod på at kaste dig ud i kampen med email marketing på egen hånd, kan du med fordel alliere dig med en ekspert på området eller et digitalt marketingsbureau. Der er meget viden at hente, og det er altid lettere, hvis du har én at sparre med.

Ønsker du på sigt at overtage arbejdet med email marketing, kan du finde et bureau, der tilbyder at lære dig op – på den måde får du tankegangen og løsningerne ind under huden, inden du står med det hele selv.